Pages

Sunday, October 18, 2009

apabile kenangan mule imbas kembali...

today mcm2 tempat yg aku lalu mengimbas kenangan lame aku..ape taknye..arini my bro konvo at UiTM shah alam...so cnfm la tringat zmn dulu2..aku masok UiTM..
AL kisah..tarikhnye aku x hingat tp aku la antara org terlambat dpt result coz aku masok intake-Julai..which was 2nd intake..dh la tuh surat pn lambat..terpakse call pihak berkenaan utk mintak tangguh.. tu sume hasil usaha aku ke hulu ke hilir mintak sain la..sahkn sijil la..coz dulu x cm skrg..main click2 jek..dulu sijil2 sume kne copy n sahkn n pos laju ke UPU..tp sumenye aku rase berbaloi..x sia2 aku buat sume sendiri...
Hm...bile difikir dikenang kekadang sedih gak.. ye la..parent lain sume suke ank dpt UiTM but my mum still x open mind on this..ye la..my bro n sis abis jek kj..accept my eldest sis ke bidang Nursing...so my mum prefer aku be like that..snang abis blaja cnfm dpt kj..tambah2 lg course yg aku amik ni art..ART??Degree in ART??tp aku tetap bulat ati..nk gak pegi..x kire la gune duit aku pn xpe..dh le nk apply maktab mase tuh terrrlepass..gara2 sahabat baik yg saje xnk bgtau kt aku..tau2 jek 'aku dh dpt interview..'ayat yg penuh slamber bgtau kt aku..
So..lps jek dpt surat aku trus g ke sane sini rempit sane sini..nk buat preparation..sok nye trus jek ke ITM..(dulu ITM lg..sbb tu org x pandang..tp aku suke!)lps letak2 brg2..aku kne orientation 3 ari jek..after orientation yg ntahapeapetah..sume mmbe aku kne homesick..huhuhu..1st time aku tgk n baru aku tau ape home sick..yg pasti aku x pooonnn..hahaha..very the nakal..dh tu x reti2 nk tepon mak..after a week baru la call..tu pn sbb tgk mmbe2 call..(gune public,dulu xde hp yek!)
Actually dlm mase yg same aku apply gak SPA nk apply nurse..and aku g interview demi puas ati my mum..tp mmg bkn rezeki aku..dh le mase interview org tu leh ckp 'baik awak masok U..awk amik bidang ni byk jumpe darah..'ye lah encik.. tu je la aku dpt ckp..cnfm x dpt..
Bile lalu kt fakulti tringat lak zaman perkenalan n pergaduhan antara aku n my hubby..hahahahaa masing2 saling kutuk mengutuk art work masing2...itu la salam perkenalan kite..mase tuh aku dh semester 2..baru terjumpe..tp as a member..coz mase tu dia ngaku dia ade awek..elleeeehh aku pn hingin.. lgpn mase tuh xde terbukak ati aku nk sape coz aku GEMOK...huhuhu..very tembab..lgpn 4 me..better single..leh g sane sini sorang2..kne lak aku kaki merayap..sume tmpt nk try n error pegi..sorang pn jd..x nyusahkan org..eh,dh melarat lak cite..
Bile lalu on the way blk dr Dwn Sri Budiman to Fakulti Law(coz herul dpt park illegal kt situ..)tringat lak betapa laratnye aku yg gemok naik turun bukit nk g fakulti..jauh tuh..hmm..mcm2 perubahan xmn aku n skrg..ye la cm hp gak..dulu besar n berat..skrg slim n shady n ringan.. Dulu kt uitm ni penuh bangunan lame..skrg penuh bangunan baru..untung depa2 ni...
Now cite konvo adik aku..sume org amik kesempatan pakai jubah..termasok aku..ye la dulu amik gmbo gune kodak skrg gune dgcam..taptuptaptup suke ati..leh amik gmbo byk2..huhuhuhuuu..
skrg kepala ni dlm perancangan nk blaja lg..tp xtau terlaksana ke tak??

OKEY..ni sambung cite setelah blk dr konvo..aku ke Kg Raja Uda lak coz my hubby fren kire mmbe aku gak la..kawin.. mule2 'org' tuh ckp malas la nk g kerane 'sesuatu'..tp bile sampai aku tgk 'org' tu cm over lak..bile aku ok dia lak lelebiih..agak separuh marah gak la..aku pn x tau ape motifnye..saje nk tayang muke gak NYE!hishhhh.. ape korg rasee kalo xgirlfren dia ade kt situ??hmm..at 1st aku no hal..tp bile dh tgk dia cam tuh..jd hal la..walaupn xgirl tu dh kawin..tp hmmm susah nk ckp coz aku malas nk jeles2 nih.. 
Dah la aku mmg sebeno2nye berat ati nk g..tp mengenangkan mmbe rapat..nk gak g..walaupn kalo aku termenung leh nangis bile mmbayangkan mjlis aku yg x de langsung(spatutnye ade) kt Kg Raja Uda tuh! lelebih lg mjlis mmbe aku tu sebelah laki..dpn jek dgn umah mak mertua ku..aku slalu mmbayangkn cmne la gaknye kalo aku nye mjlis buat kt situ kn??hmmm jgn mmpi la Pn Mardiana oiii..arrgghhh..mmbuat diriku terase sebak..ok..ok..nk stop..zzzz

No comments: