Pages

Saturday, August 29, 2009

lelaki oh lelaki..

mcm2 manusia mcm2 ragam..mmg la xsume dilahirkan smpurna..tp dia boleh sempurnakan dirinye..aku pn x paham jenis org2 yg bl dinasihatkan tp bkn dia nk ubah..laagii dia buat x elok adela..kononnye kite cabar dia..tp bile 'mood' ok dia ckp nape kite x tegur dia..CMNE TU?? lelame leh gile kite..bukan kah setiap manusia tu bole berubah demi kebaikan..knape manusia snang nk jd jht..susah nk jd baik..kekadang aku pn cmtu gak..hehehe...
kalo dulu aku slalu dgr cite org..kali ni aku sndiri tgk depan mata..betapa angkuhnye laki smpai sanggup biar bini tu kebulur..dgn ank2 skali..kalo la dia tu ank aku..dh lame makan penampo..sanggup berlagak sedangkan xde duit..poyo nk mampus..rase cm keciikkk je aku pndang dia..ksian bini tu..makin ari makin skt ati aku dgn prangai 'laki' ni lah..xtau la bile aku nk ilang bengang dgn laki yg mcm ni!kalo aku kne..rasenye better cerai kot????
satu lagi yg aku slalu tgk..x bole bini ade byk duit..suke amik kesempatan..sesedaprase je nk share duit together gether..agaknye dia lupe ke mase baca lafaz taklik tu?bkn la aku nk ckp yg aku kedekut..x sama skali..tp..kalo dh same2 klua duit..same2 la buat kj..xspecially kj umah..bkn susah pn..xkn la tu pn nk kne suruh baru nk buat..skali dua x pe ar..ni berkali2..kne bini yg ringan mulut..ok..kne bini yg berat mulut..k.o. la jwbnye..nasib badan..
kalo la dapat laki yg mcm sesetangah tu..xusik duit bini..segalanye under control..pandai manage..and kalo aku la dapat kategori itu..cnfm kj umah ditanggung beres..huhuhu..(bunyi cm kedekut+tamak jek!)tp tu sume khayalan..mayb can or not to b reality..aku xkesah..'aiman x kesah..'as long as aku bole bersabar..as long dia pn leh buat ape2 yg sejuk ati aku..tu kn dh jodoh..skaligus ujian utk kite..jahat2 aku pn..tp xprnh aku ungkit or kedekut something..WHY?sbb aku dh mmg perangai cmtu..(ckp je nk buat jht tp xleh buat pn..)
so sesame la kite cube mbentuk 'buluh' kite agar kite x kne sembilunye..nk lentur dr rebung dh xleh dh..tp akan ku cube utk lentur utk kebaikan bersama..spatutnye he should be role model to our fmly..tp xpe..sungguhpn gitu stiap manusia ade baik buruk..so..disebabkn yg baik tu la kdg2 tlupe yg buruknye..so THINK POSITIVE!!

No comments: